Sider

Agnete: Du har allerede vunnet! Lykke lykke til i kveld!


Foto: Aftonbladet. Etter gårsdagens
juryprøve somo overbeviste mange.
For en spennende dag!
I dag klokka 17.00 er det visning av leiligheta vår.
Da blir det sikkert budrunde i morra.
Det er som å vite at du skal vinne i Extra, men ikke hvor mye.
Så i kveld skal Agnete på scena for å gjøre sitt beste for å få Norge til finalen i‪#‎Eurovision‬.
Sjelden har DET vært mer spennende.
Les litt om mine tanker nå rett før, og se en video jeg og escNorges team har laget fra mennesker som vil ønske Agnete Lykke til!


Siden Agnete har vært syk, og ikke tilgjengelig for presse og "fuzz" så er det en låt som det har vært lite snakk om i Stoskcholm blant fans og presse.
Det betyr lite når resultatet er klart.
Men det gjør det vanskeligere å tippe plassering. Så når oddsen gir oss omlag 50% sjanse for å gå videre, så kan det like gjerne være 80% sjanse for finaleplass. Eller det kan være 20%.
Uansett det er på scena og i TV-ruta i kveld det gjelder.
Jeg aner faktisk ikke hvordan det går, men jeg har så absolutt trua. Særlig etter den særdeles vellykkede juryfinalen i går, som teller 50% fordi juryene ga sine poeng etter gårsdagens framføring.
Men det jeg vet er at Agnete med sin modige kamp er et forbilde for alle som sliter med psykisk sykdom.
Kan hun nå fram til bare én av seerne i kveld, som sitter alene i leiligheta si et sted i verden og sliter med depresjon.
Kan hun få denne ene seeren til å endre litt syn på seg selv og sine muligheter så har hun vunnet, uansett resultat.
Når Agnete med sin situasjon synger om å være fanget i et mentalt isfengsel, men "Jeg kan være din isbryter" og ser på oss i TV-ruta i kveld, mottar applaus og sier "Thank You Europe" og smiler.
Da blir i alle fall jeg rørt.
Og isen er brutt.
I går gikk jeg rundt i Oslo og hilste på folk som ville ønske Agnete tilLykke til! 
escNorges team gjorde det samme i Stockholm.  Så laget vi en "Lykke til Agnete-video".

Del gjerne videoen videre!

Voi Voi Agnete. Lykke til i kveld

Ingen kommentarer: