Sider

Ellen Xylander en av årets artister? Min lille ryktebørs.

Ellen Xylander har vunnet låtskriverkonkurranser før.
Jeg tror hun er et hett navn i gjetning om artister til MGP i år.
NRK har sagt at vi får vite artistene og høre låtene til årets MGP i løpet av Januar.
I fjor høst la jeg ut et innlegg hvor jeg tippet på ti artister. Dette var basert på rykter, snoking og å sette sammen helt åpen informasjon på twitter, i media og facebook.
De fleste av navenene fra det innlegget er så usikre, at det ikke er veldig sannsynlig at alle ti slår til.

Men er er en litt mer oppdatert lister, basert på litt ferskere spekulasjoner, rykter også videre. Musikkansvarlige Vivi Stenberg har sagt at det er "kvinnenes" år. En av kvinnene tror jeg er foreløpig noe ukjente, men både prisbelønte og omtalte Ellen Xylander.
Så her er noen oppdaterte spekulasjoner:

Fortsatt tror jeg Erlend Bratland er et sikkert kort.
Det samme gjelder dansebandet Contrazt.
Så er jeg nesten sikker på at Raylee står på startstreken.
Julie Bergan tror jeg også gjør et MGP comeback.
Ellen Xylander står som "attending" til den nroske finalen på Facebook. Men vi vet jo ikke om det er som publikummer eller som artist. Jeg tipper hun er en av artistene. Et ukjent navn for mange. Hun har gitt ut flere singler og album, og vant i 2013 en låtskrverkonkurranse: http://www.songwriteruniverse.com/contest-winner-118.htm
Her er en av hennes låt: "Somebody"



Noe mindre sannsynlig, men veldig tøft er ryktet om at Seigmen gjør comeback i årets MGP.



Ingen kommentarer: