Sider

Prøvene i Malmø for lukkede dører?

Jeg leste denne artikkelen på ESC-Norge:

http://escnorge.net/index.php/sverige-2013...edorer-i-malmoe

Hvis det stemmer at den første "rekken" med prøver blir noe mer lukket enn det som har vært vanlig hittil synes jeg det er helt fint.
Det ligger i ordet "prøve" at et er det det bør være. Jeg har også tidligere reagert på at artistene må prestere full pakke og alt må sitte perfekt allerede når de tar det første skrittet opp på ei scene de aldri har stått på før.
Dersom noe svikter, vokalmessig eller visuelt sprer ryktene seg og en sang kan på grunn av teknisk trøbbel få et stempel som "flopp" eller det som verre er.
Jeg synes det er rettferdig at artistene og arrangører får ha den første rekken med prøver mer i fred. Så kan pressen komme for å dekke prøvene når en har fått justert lyd, lys, bakgrunn, bilder også videre. 

Nå er det jo også slik at pressen stort sett har kommet til andre sett med prøver tidligere også, det er mest bloggere og fans som har vært der helt fra starten. Og jeg klarer ikke helt å se at vi, helt prinsipielt, skal ha noe krav om å få se, ta bilder av og blogge om artistenes aller første famlende sceneprøver.

Men det vil kanskje sette bloggere og presse på en liten kreativ test. For nå må vi kanskje finne andre ting å skrive om enn de aller første prøvene. Jeg er sikker på at det finnes mye annet, spennende stoff å gripe tak i,

Ingen kommentarer: