Sider

Frelesarmè skal frelse Sveits

De første låtene til Eurovsion i Malmø er klare. Så langt er friske jenter og frelsesarmèen sikret plass på scena i Malmø. 


I går hadde Sveits sin nasjonale finale. I fjor kom russiske bestemødre på andre plass i Eurovision.  Frelsesarmèen "Heilsarmè" gikk av med seieren i Sveitis i går. Mangfoldet er sikret også i Malmø i Mai. Jeg synes det er forfriskende at det skjer uventede, litt rare ting i Eurovision universet. Hvis jeg skal være ærlig, hva ville Eurovision blitt dersom alle stilte med greie, glatte poplåter framført av popsangere det går ti av på dusinet. Jeg mener vi trenger bestemødre, frelsesarmèen, dragartister, unger, skandalemakere og primadonnaer. Uten disse elementene er mye av sjarmen med Grand Prix borte for meg. Derfor sier jeg om Sveits: Bring it on! Jeg kommer ikke til å gi vurderinger og karakterer til selve låtene før vi har de fleste klare. Men om du følger bloggen min, så skal du få bidragene presentert etterhvert som de kommer.

Her er årets Sveitsiske bidrag, Heilsarmee med sangen "You and Me":


Hviterussland har også valgt artist og låt. Eller kanskje ikke? I fjor skiftet de både låt og artist både en og to ganger før de gjorde sitt endelige valg. Men foreløpig år sender de artisten som egentlig vant i fjor, men som ikke fikk reise fordi seieren hennes antakelig var fikset (bombe). Hun vant den hviterussiske finalen med ti sanger tidlidere denne måneden

Alyona Lanskaya er med i Eurovison med låta "Rhythm of love". 




Dette er de to sangene som er klare hittil. I tillegg har Nederland bestemt at 37 år gamle Anouk skal representere dem. Hvilken låt hun skal framføre blir klart i Februar. Anouk er stjerne i hjemlandet, og var for femten år siden stjerne også i Norge, ig internasjonalt. Hun lå 16 uker på VG-lista i 1997 med låta: "Nobodys Wife". Mens vi venter på hennes Grand Prix bidrag, så kan vi jo gjenoppfriske gamle minner. Her er "Nobodys Wife i et liveopptak fra 2009. Hu holder seg godt.




1 kommentar:

KnutO sa...

Den sveitsiske Frelseasrmésangen var faktisk veldig bra!