Sider

Yuhu!!!! 12 poeng fra Luxembourg

Også land som ikke er med i ESC har sine OGAE klubber. Alså fanklubber for Eurovision Song Contest. Luxembourg har en ærerik tradisjon i ESC. De har også nylig hatt sitt medlemstreff, og her har Norge fått sin første 12-er! Bare så synd de ikke er med og kan stemme i den virkelige konkurransen.
Men, det kan si noe om er at låta var "Stay" slår an i Benelux landene, og Nederland og Belgia er jo med, og har kanskje noe av samme smaken som folka i Luxembourg!


Resten av lista fra ESC fansen i Luxembourg ser du her:


http://www.esctoday.com/news/read/13699

Siden Luxembourg har vært så rause med oss hedrer jeg landet med en av mine favoritter når det kommer til bisarre opptredener.
Tvillingene Sophie og Magalay med "Papa Penguin", skrevet av Ralph Siegel, som er også er med i årets konkurranse med "Social Network Song" fra San Marino. (Grusom sak....)
I 1980 kom pingvinen på en flott første plass!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Anders !
Jeg ser Norge ligger på en 5.plass sammenlagt nå, etter stemmer fra en god del grand prix klubber.
Har du noen statistikker på hvor godt disse listene pleier å stemme med det endelige resultatet ?

Anders M. Tangen sa...

Hei Anonym!
Jeg har ingen eksakt statistikk. Men vet vel at Grand Prix fansen noen ganger er litt i utakt med det virkelige resultaten. Molitva som vant i 2007 var ikke høyere enn rundt 8.plass mener jeg å huske. Sveits ledet fanavstemningen i 2010 i arenaen på Telenor Arena, men den klarte ikke engang å kvalifisere seg. I 2010 var også Island en fan-favoritt men skuffet stort. Kate Ryan fra Belgia var fan-favoritt, men røyk ut. Så de å ligge sånn midt i haugen hos fansen er helt okey tror jeg :-)