Sider

Danskene klare for finale på lørdag. Hør smakebiter av låtene her.

Svenskene holder på på østsiden av Norge med trommemaskiner og meningsløse sceniske påfunn.
Det er folk som krabber formålsløst oppå bordtennisbord, de kravler inn i digre papirskjermer og synger inni glassbur som eksploderer.
Det er tydelig at de har liten tro på låtene, og forsøker å drukne dem i effekter som i alle fall ikke jeg klarer å relatere til historien artisene forsøker å fortelle.

Men, på lørdag er det finalen i Danmark. Det blir gedigne greier med 30 000 publikummere.
Jeg tror jeg fester min lit til naboene i sør i år. De i øst har gått seg fullstendig vill.
I dag har det kommet små klipp av årets danske låter.

Jeg hører dessverre ingen låter som skiller seg ut. Her er ingen skikkelig rock, ingen viser, ingen jazz, ingen hip-hop eller en skikkelig vakker ballade. Det høres ut som et knippe mid-tempo låter hvor danskene har fått låne den svenske rytmeboksen.
Jeg er skuffet. Hadde håpet på i alle fall et par låter som skulle skille seg ut fra mengden

Klikk HER, så får du høre hva danskene har fått med seg i finalen i år.

Ingen kommentarer: