Sider

Har Eurovision blitt for homo? Jeg fikk lov å være gjest i "Studio 2" på NRK P2 i dag.

I dag fikk jeg lov å uttale meg om at Ungarn ikke er med i
neste års Eurovision, omg det kan skyldes at enkelte kretser
Ungarn mener Eurovision har blitt for "homo". Programledere
var Turi Grønbech (i midten) og Kristian Bendichsen (til venstre)
Otto Haug var ikke med i sendingen. 
I dag var jeg så heldig å få være med i programmet "Studio 2" på NRK P2. 
Grunnen til det var at Ungarn ikke har meldt seg på til Eurovision neste år. 
I avisa The Guardian spekuleres det i om det er fordi kretser i det ungarske regjeringsapparatet, som står kringkasteren nær, har sagt ganske mye fordomsfulle ting om Eurovision som arena for "homolobbyen". 


Intervjuet varte i nesten 10 minutter, så jeg fikk jo sagt en del.
Den kvinnelige programlederen ble veldig rørt i løpet av intervjuet da vi kom inn på Bosnias entré inn i Eurovision i 1993. 

Og du kan høre hele saken her: 

https://radio.nrk.no/podkast/studio_2/nrkno-poddkast-25559-163528-28112019165800


Ingen kommentarer: