Sider

Strømmetall og odds for årets MGP-låter

Vidar Villa leder kampen om strømmetallene, mens Rebecca
leder på oddsen. 
For et par uker siden laget jeg en liste over hvordan resultatet vi MGP ville blitt om Spotifys brukere fikk bestemme. Slik er tallene nå, og denne gangen har jeg tatt med YouTube spillinger også.
Noen har et par videoer på YouTube, da har jeg så godt det lar seg gjøre slått tallene sammen.
YouTube er selvsagt vanskeligere å sammenligne siden Vidar Villa og Alexander Rybak er de eneste som har en musikkvideo foreløpig.
Jeg har ikke tatt med salgstall på iTunes, da jeg ikke har funnet disse.

Så vi får ta rangeringen med de klypene med salt som trengs.

Slik er rangeringen akkurat nå.

1. "Moren Din" Vidar Villa                  Spotify: 422 452   YouTube: 125 000
2. "That´s how you write a song"         Spotify: 86 425     YouTube: 365 000
3. "Stop the music"                               Spotify: 102 125    YouTube: 18 132
4. "Talk to the hand"                              Spotify:   84 462     YouTube: 42 000
5.  "Tengo Otra"                                    Spotify: 68 684       YouTube: 35 000
6.  "Scandilove"                                      Spotify: 57 773      YouTube: 21 000
7.  "Who we are"                                   Spotify: 55 472      YouTube: 31 000
8.  "I like, I like, I like"                          Spotify: 61 883       YouTube 5800
9.  "You got me"                                     Spotify: 41 453      YouTube: 20 641
10. "Light me up"                                   Spotify: 33 071      YouTube: 7900

Nå er det for tidlig til å legge mye vekt på oddsen, men erfaringsmessig har den vært en bedre indikator enn strømmetallene når det gjelder resultatet. På oddsen ser det nå slik ut. Alt i alt vil jeg si at det ikke er en eller to storfavoritter i år. Det ser i grunnen veldig jevnt  ut om en ser odds og strømmetall samlet.









Ingen kommentarer: