Sider

I´m Back!!!

Hei! Her er jeg. Tilbake på Eurovision-
bloggen min.
Hei på dere!

Nå er jeg tilbake på min private Eurovision-blogg. Som noen av dere vet er jeg skribent for escNorge, men dette er min private blogg.

 Sesongen er godt i gang. Albania og Montenegro har valgt artist og låt, mens Irland, Armenia, Azerbaijan og  Belgia bare har valgt låt. 4.februar starter svenskene sin Melodifestivalen, danskene har sin finale 25.februar.
Norge har sin finale lørdag 11.mars, på samme kveld som svenskene har sin avsluttende finale.

I år har NRK fortalt oss at de kommer til å gjøre avstemningen mer spennende og at de vil benytte internasjonal jury i tillegg til de norske SMS stemmene.


Når det gjelder hvilke artister og låter som er med i MGP i år har det i år ikke kommet noe som helst av lekkasjer. Men vi har blitt lovet at artister og låter blir kjent i starten av februar en gang. Det er selvsagt rykter om artister til MGP. Det har jeg lekt meg litt med, og laget dette innslag med min "leieboer" som holder til i kjelleren min:



Det har vært litt uro rundt selve finalen i Kyiv. Men i det siste har det ikke kommet noen nyheter som burde være egnet til å få fansen til å bite negler av frykt for at det ikke blir noen finale. Men skal vi være helt ærlige har det vel ikke kommet nyheter som beroliger helt heller.

Jeg skal komme tilbake senere med de ulike sangene som har blitt valgt etterhvert som de kommer.
I mitt første innlegg i 2017 vil jeg presentere min egen personlige MGP finale. Den er laget etter oppfordring fra edlom7 på escNorges diskusjonsforum. Her ble jeg bedt om å sette sammen ti låter, som alle er gitt ut i 2016/2017 med norske artister og under 4 minutter lange.
Jeg tok utfordringen:

Her er min finale ut i fra de kriteriene du har satt opp :-) Alt dette er altså ikke min drømmemusikk, men en finale i MGP jeg hadde vært storfornøyd med:

Chinook Lamers: Dancing in flames


Picasso: Blindvei


Ketil Mørland: Skin



Keep of Kalessin: Typology
open.spotify.com/track/4mmp5HILy3Nd73JmMnJHXT 

Venke Knutsson: Kom


Jesper Jenset: High


Ingebjørg Bratland / Lars Vaular: Stjernene


Morgan Sulele: Lakenet


Hilde Selvikvåg: Indie


Dagny: Backbeat

Meld deg gjerne som følger av bloggen min så skal jeg fore deg med informasjon og meninger om både MGP og ESC i tiden som kommer.

Ingen kommentarer: