Sider

Artig valg av programleder for MGP 2017

Line Elvåshagan går fra å være MGP fan og pauseunderholder til
å være programleder. Et morsomt valg, som krever en god
og stram regi tror jeg.
Det har åpenbart skjedd ting i kulissene. VG skriver i dag om det samme som jeg har nevnt i bloggen min tidligere, nemlig at mye tyder på at Silya først ble spurt om å være programleder for MGP.  Men at hun senere har blitt løst fra oppgaven. 
Inn stepper nå Line Elvåshagen. Kjent som den levende, ærlige og uten-filter reporteren i Petre med rosa hår.
Hun har reist jorda rundt nesten uten penger på TV, og måttet stole på folks vennlighet og gjestfrihet.
Hun har også forsøkt å få seg kjæreste gjennom et TV program. 



Vi som har fulgt Line på P3 vet at hun er en lidenskapelig fan av MGP og ESC. Såpass fan er hun at hun i 2014 i samarbeid med redaksjonen skulle prøve å komme med i finalen i 2014.
Det greide hun ikke med låta "Who got the answer".
Men daværende musikkansvarlig spurte henne om hun kunne opptre i pausen i Spektrum. Det gjorde hun. 
Hun er dermed ikke helt fremmed for å stå på MGP scena.

Med seg har hun i år som de foregående to årene Kåre Magnus Bergh.

Jeg tror dette kan bli et levende og morsomt programlederpar. Det eneste jeg frykter er at vi nå har to litt slentrende, sleivete og sjarmerende programledere. Kåre Magnus sammen med Silya skapte en god ballanse ved at hun var den stramme, litt strenge, perfeksjonistiske showdamen. Mens han kunne ta seg av å være litt "nedpå" og skape den lune, avslappa stemningen.

Med Line og Kåre Magnus risikerer vi at det bare blir fnis, sjarm og hygge, og lite høytid og "ballstemning". Samtidig tror jeg MGP-redaksjonen er klar over disse to programledernes styrker og svakeheter, og med et godt manusarbeid vil de kunne få til en skikkelig feststund i de norske TV-ruter 11.mars. 

I alle fall er jeg glad for at det er en genuin entusiast som nå inntar programlederrollen.

Jeg har fortsatt grunn til å tro at grunnen til at Silya trakk seg er at hun skal delta som deltaker.
NRKs prosjektleder Stig Karslen sier hun trekker seg på grunn av stort tidspress og ny musikk.
Jeg tenker at å delta i MGP medfører både tidspress og ny musikk. Prosjektlederen kunne egentlig ikke si noe annet, uten å røpe navn. Det vil ikke NRK gjøre. De er tette som en potte og vi ikke hverken bekrefte eller avkrefte noen navn. 
Om Silya viser seg å være med, og mine opplysninger stemmer, så har ikke Stig Karlsen løyet heller. For, en MGP-deltakelse er jo både ny musikk og tidspress. 

Her er link til mitt blogginnlegg om andre artister jeg tenker er med i årets MGP: http://eurovisionharlekin.blogspot.no/2017/01/siste-rykteflom-om-mgp-artistene-2017.html


Ingen kommentarer: