Sider

Wikipedia har misledet meg.

Dagbladet har i dag en artikkel om startrekkefølgens betydning. 
Noe ala det blogginnlegget jeg skrev tidligere i uka. http://eurovisionharlekin.blogspot.no/2016/02/vg-gar-i-baret-igjen.html
Men jeg må beklage at det snek seg inn en feil i mitt blogginnlegg. 
Utifra opplysninger på WIkipedia så startet Guri Schcanke som nummer tre og vant i 2007. Hun startet som nummer åtte av åtte. Det forandrer litt på forutsetningene mine, og viser at det er en enda tydeligere sammenheng mellom startnummer og resultat enn jeg først antok. Så rett skal være rett. 

Dagbladet har et barometer over nordmenns MGP favoritt. Også de går i fella og tar utgangspunkt i Spotify og ikke odds. Det burde vært kombinert da oddsen har vist seg mye mer treffsikker enn Spotify når det gjelder å spå. Det Spotify kan si noe om er populartiteten FØR finalen. 
Men lite om hva som skjer under og etter.

http://www.dagbladet.no/2016/02/24/kultur/pluss/mgp/musikk/melodi_grand_prix/43263422/

Ingen kommentarer: