Sider

Jeg legger bekymringene mine bort og tar fram champagneglassene

I et tidligere innlegg spurte jeg om årets artister virkelig ville vinne MGP, siden jeg synes det virket litt tafatte i sosiale medier når det gjelder å mobilisere fans, lage videoer, konkurranser eller hva det det måtte være. (http://eurovisionharlekin.blogspot.no/2016/02/har-arets-mgp-artister-virkelig-lyst.html)


Jeg lar bekymringene fare og gleder meg til en intensiv uke
med oppladning til finalen i Oslo Spektrum 27.februar.
Ikke lenge etter kom nyheten om at Elouize på mandag spilte inn video til sin låt, en video som er rett rundt hjørnet. Hungry Hearts kommer med sin video til Laika på lørdagn. Suite 16 er også i komminga med sin video.
Dessuten er det varslet flere medieoppslag og MGP-spesial i NRK radio til uka.

I tillegg er det et faktum at låta "Feel da rush" er listet for spilling i Sverige, og at låta "Afterglow" er plukket ut som en av ti låter på Spotify sin "buzz" liste. https://open.spotify.com/user/nordicmusic/playlist/0krcGEpL1EqoV6kj2bpGk8

Som ikke det er nok så er både "Laika" og "Feel da rush" inne på Spotifys Topp 50 virale låter, altså liste over låter som deles mest.

Så skal det sendes tre forhåndsprogrammer. Torsdag 18. og 25. februar leder Olav Viksmo Slettan "Mens vi venter på Grand Prix" med minner fra MGP-historien. Jeg er så heldig å få delta i det programmet som sendes torsdag 18.
Det blir også et forhåndsprogram fredag 26.februar hvor vi skal bli bedre kjent med artistene og låtene, samt fankulturen. Jammen meg dukker jeg ikke opp i det programmet også for å snakke om escNorge, og det å være fan som liker å se det hele på TV, og dyrke interessen sammen med venner fra nesten hele verden på nettet.

Prosjektleder Stig Karlsen hadde denne kommentaren til meg etter at jeg postet min lille "kjefteoppdatering" tidligere i dag:
En og halv uke til show, og konfettikanonene er ladet med heftig mye krutt. Artistene og teamet er heltente! Det har vært relativt stor medieaktivitet over lengre tid nå, og mer leven blir det i tiden opp mot finalen. Flere musikkvideoer fra artistene er i produksjon, og snarlig ute blant folk. Tre MGP TV-spesialer på NRK1, radiospesial på NRK P1, og en rekke omtaler i forskjellige medier gjennom neste uke. TV-promoer surrer og går på NRK, og ny tøff promo har premiere på NRK1 fredag. Det er topp stemning i teamet og vi gleder oss vilt til neste uke, og ikke minst lørdag 27. februar!

Ingen kommentarer: