Sider

Island! Min foreløpige favoritt i ESC 2016

Jeg har sett tredje delfinale i Melodifestivalen i kveld. Blir så frustrert. Hvor er personlighetene, og de spesielle låtene. Alle låtene er elektronisk produsert, og de kvinnelige artistene er slanke, pene, med langt eller halvlangt hår og jevne tenner. Guttene har kort hår, er veltrente og ganske høye. Hvor er pionolåtene, gitarlåtene eller trompetsoloen? Hvor er artistene med en personlighet?
Jeg blir frustrert. Men så......
Så velger Island sin låt til Eurovision og redder hele kvelden min.

Jeg har ikke mange detaljer om den islandske finalen. Men jeg fikk nettop link til vinneren. Selv om jeg bare hørte den på internhøyttalerne på min Mac så ga den meg håp. Den ga meg energi. Det er mulig å lage låter med personlighet.
Låta skifter hit og dit, stopper litt opp og kjører i gang igjen. Som Agnetes "Icebreaker", leker også denne med ulike tempi i løpet av en låt.

Dette er flott. Jeg blir glad! Akkurat nå, og jeg vil gi meg mulighet til å ta det tilbake, så håper jeg Eurovision neste år arrangeres i Reykjavik. Får håper vi ikke blir "Innestengt".

Her er Islands bidrag. Hva tenker du?

Ingen kommentarer: