Sider

Sceneriggingen i gang i Wien!

Helt siden jeg var liten gutt har jeg vært fascinert av scenerigging. Da det var Gjøvik-marken kunne jeg snike på baksiden av scena for å se på hvordan lys, lyd og scenelementer ble satt sammen. Da jeg flyttet til Oslo begynte å henge rundt Valle Hovin når Michael Jackson, Rolling Stones eller andre monster-band skulle ha konserter. Jeg var noen ganger på konsertene også, men helt sikkert var jeg og så på riggingen.
Derfor er det en spennende dag for meg når de første bildene av en Eurovision-scene kommer, I dag kunne nettestedet ESCtoday.com bringe de første bilden av arenaen og scenen: 
http://esctoday.com/100094/eurovision-2015-venue-preparations-kick-off/9/

Årets finale går av stabelen i Wiener Stadthalle, og der var det i dag kick off for rigging av scene og arena. Før riggingen ble hele arenaens kriker og kroker gjennomsøkt av robotlignende apparater av sikkerhetsgrunner.

Bildene som er kommet hittil røper ikke all verdens. Dette kunne se ut som en stor utgave av Reduta Jazzklubb i Praha som ikke har vært modernisert siden 70-tallet.
Så jeg skal ikke kommentere noe som helst om hva jeg synes om scene så langt.

Vi vet at artistene skal ankomme areneaen via en bro utenfra. Blir det en slags innmarsj?
Og også i år skal alle artistene delta i et felles pausenummer. Det fikk vi vite via en reportasje i Østersik TV om årets norske deltakere Mørland & Debrah Scarlet.
http://tvthek.orf.at/program/Steiermark-heute/70020/Steiermark-heute/9492656/Dreharbeiten-Song-Contest/9492745




Ingen kommentarer: