Sider

Norge ligger an til topplassering på meningsmåling og odds

Vel blåst NRK! Første trinn i å gjenreise MGP var en suksess! 1,4 millioner seere fikk med seg gullfinalen. Det er høyeste på fire år.  Showet er godt mottatt og vi har fått en vinner som gjør seg bemerket i Europa.
Gratulerer til NRK for perfekt gjennomført finale. Kringkastingsorkesteren revitaliserte musikken, og av de seks låtene som valgte å bruke orkesteret gikk fire til gullfinalen.
Det betyr at live-musikk slår boksematen.

I dag skriver vi 17.mars og fristen for innsending av bidrag til Eurovsision har akkurat gått ut.
Men allerede nå er det mulig å se noen tendenser til hvilke låter som Europeerne tar godt imot, hvilke vi er lunkne til og hvilke vi mangler trua på.

I tetklynga hos escforum.net  finner vi Estland, Norge, Slovenia og Sverige.
I bunnsjiktet finner vi Danmark, San Marino, og Armenia.
Dette er en fanavstemning, som går for å være av de mer pålitelige og seriøse.

På oddsen som også er et godt kompass ligger Norge på en sjuendeplass.
I teten her ligger Sverige og Estland. Norge ligger på en sjuendeplass og i bunnen her finner vi land som Irland, Georgia og San Marinoe.

Jeg for min del har ennå ikke fått hørt alle låtene.
Det skal jeg gjøre i helgen i samarbeid med teamet til ESCNorge.net. Vi kommer med vår vurdering neste uke.
Av de jeg har hørt hittil så er nok Sverige den jeg rangerer øverst av årets låter. Så liker jeg Frankrikes låt og ikke minst Storbritannias låt som av noen blir kalt for Eurovisions verste noen gang. Jeg er dundrende uenig, og kjøper sjageren elektro-charleston glatt.

Snart kommer jeg til å legge ut link til låtene her, så om du følger bloggen min så får du dem på løpende bånd.









Ingen kommentarer: