Sider

FrPs kulturtalsmann ansatt som ny PR-agent for MGP

Alt tyder nå på at FrPs kulturpolitiske talsmann Ib Thomsen nå har fått jobben jeg utlyste på bloggen min for noen uker siden som PR-mann for MGP.
Gjennom sitt utspill i dagens Dagbladet har han ikke bare gitt god PR til hele arrangementet, men også mobilisert mange MGP-tilhengere som har sittet på gjerdet, til å ta standpunkt.
For en Grand Prix-entusiast er kommentarfeltet denne gang, for en gang skyld, oppmuntrende lesning: 

http://www.dagbladet.no/2015/02/25/kultur/nrk/kulturpolitikk/melodi_grand_prix/mgp/37868416/

Det var ettter at artisten Ulf Lundell vrengte sine innvoller utover Facebook i en protest mot Melodifestivalen at jeg la ut følgende stillingsannonse på min blogg:


http://eurovisionharlekin.blogspot.no/2015/02/gretten-artist-gubbe-skes-til-pr-jobb.html

Jeg hadde ikke trodd det skulle gå så glatt å finne en kandidat til stillingen, men Ib Thomsen viste sitt naturlige talent for PR veldig raskt.

Moro at også MGP er oppe til politisk diskusjon Uttrykksikonet smile 
Nå er FrP unøyaktig med fakta i utspillet, men det er ikke det viktigste. FrP har jo sagt at de vil gjøre NRK kjedeligere, og å ta bort en suksess som MGP vil definitivt bidra til det. MGP har gått opp og ned i popularitet, men er hvert år et av de mest sette. 
Pussig at FrP som normalt mener politikere styrer for mye, nå blander seg inn i NRKs valg av underholdningsprogrammer. 
Er også uenig med FrP i at NRK også skal løpe bare etter de unge. Tradisjon og fornyelse er NRK for meg. MGP er en del av det. Det blir forresten fullt hus i Oslo Spektrum 14.mars.


Og selv om Per Sundnes gjorde en fantastisk jobb med å fornye MGP, så er ikke han den eneste, og kanskje ikke mest nøyaktige markøren for hva som er "kult" i dag.


























Ingen kommentarer: