Sider

Stor ballade fra Malta til Eurovsion 2015

Jeg kikket innom Maltas nasjonale finale i går. 
Sjelden har jeg vært så glad for å være norsk som da. 
Finalen gikk over tre timer. Og reklame mellom hver eneste låt.
Så jeg må innrømme at jeg, selv om jeg er aldri så interessert ble litt utmattet.
Tre timer på ti låter er i overkant.
Og en litt pussig fagjury som bestemte.
Da foretrekker jeg NRK uten reklame og en tight fin finale med en god dramaturgi.

Vinnerlåta ble "Warrior" sunget av Amber.
En storslått ballade.
Litt artig at den er produsert ganske "orkestralt", og er en slik låt som jeg tror hadde vunnet seg mye på å bli framført med Kringkastingsorkesteret.
Vokalt blir det litt for skrikete for min smak.

Men det blir jo bare en hypotetisk tanke.

Jeg tror ikke låta er en åpenbar vinnerkandidat i Wien.
Men om alt klaffer visuelt og live, så kan den kanskje bli en warrior om i alle fall topp ti.
Det kommer jo også mye an på hva slags låter andre land velger.
Nå har vi en uptempo middelhavslåt fra Makedonia, og balladen fra Malta.

Her er i alle fall Maltas bidrag til Eurovision 2015:

Ingen kommentarer: