Sider

UK kan vinne Eurovision. Blanding av Emmelie de Forest og Patti Smith

Jeg synes alltid det er noe spennende med Storbritannias valg av låt og artist for Eurovision. 
De har jo vært en stormakt. De har vært patetiske. De har vært ironiske.
Derfor var jeg spent på hva de ville velge. I kveld fikk vi høre låta. 
Jeg har sagt jeg skal vente med å vurdere låtene til alle er klare. Men når det kommer såpass, etter min mening, klare favoritter som dette så gir jeg gjerne litt spalteplass.


Artisten er Molly. En jente som har studert musikk i Leicester, og har vunnet priser for sin "ubane" pop.
Hun har også samarbeidet med den svenkse produsenten Anders Hanson om låta "Beneath the light".
Låta hun stiller med i Eurovision heter "Children of the Universe".
Og endelig kan jeg med hånda på hjertet si at Storbritannia har valgt en låt som kan være med å kjempe om en plass i "Topp 3".
Den kan faktisk vinne hele konkurransen.

Jeg tror det hadde vært godt for konkurransen om en av de fire store vant igjen. Det ville øke interessen i Eurpoas mest folkerike og største land. Noe som som igjen vil sikre videre finansiering og fortsatt liv i verdens eldste og verdens største direktesendte underholdningsshow.

Låta gir meg assosiasjoner til en "grown up"-Emmelie de Forest og Patti Smith med dette "power to the people" ropet sitt.
Men jeg syns Molly har større trygghet, mer tilstedeværelse og en låt med mer ryggrad enn fjorårets litt ryggløse danske vinner.

Hva er din mening?

Ingen kommentarer: