Sider

Slik blir scena i Melodifestivalen i år

For meg er det norske MGP vel så moro som Eurovision finalen.
Men uten Eurovision hadde ikke norsk finale vært noe gøy.
Jeg elsker Sveriges enorme engasjement rundt sin egen Melodifestivalen!
Jeg tror de fleste svensker synes Melodifestivalen er en vel så stor fest som den Europeiske finalen.

Den første svenske delfinalen er 1.februar.
I dag la STV ut de første bildene av scenen.
Det blir flere mobile scene og lyselementer. Det liker jeg. Jeg personlig er ikke veldig fan av altfor mye LED-skjermer, da det lett blir rotete TV-bilder og pixlete bakgrunner.
Men også denne teknologien har blitt bedre siden dette kom for fullt med finalen i Moskva i 2009.

Idèen med mange mobile lys og sceneelementer er uhyre effektivt og skaper en ekstremt dynamisk scene.
Jeg så det sist mye brukt i Madonnas show. Det er sikkert mange flere som også bruker slike!

Årets norske scene vet vi ikke noe om, annet enn at Charlo Halvorsen har lovet en mer "skinnende" og storslagen MGP finalen enn noen gang. Så da blir vel Melodifestivalen en skoleavslutningsscene i forhold.




Du finner link til saken her:

Ingen kommentarer: