Sider

Norge mangler en Ms, eller Mr Grand Prix

Når svenske medier dekker Melodifestivalen eller Eurovision er det naturlig å ringe Christer Björkman. Reportoiransvarlig og prosjektleder for låtene i MF. Dessuten er han med i referansegruppen. Når norske meder skal dekke MGP eller Eurovsion, hvem ringer de da?
Jeg savner Per Sundnes litt. Uansett hva folk mente om hans stil, var han en tydelig profil. Du trengte bare å vise et bilde av han på TV så koblet seerne det til MGP.
Det var han som snakket på vegne av den norske delegasjonen når det gjaldt hvordan vi skulle framstå på scenen, vinnersjanser også videre. Dette til tross for at sjefen før har vært Sjalg Solstad og Sitan Malme.
I år er Vivi Stenberg i Per Sundnes`stilling som reportoir-ansvarlig i MGP.

Men da Dagbladet og VG skrev en artikkel om at The Guardian utropte Margaret Berger til en av Skandinavias seks mest spennende artister akkurat nå, så intervjuet de ikke Vivi Stenberg eller prosjektleder Sitan Malme, men Per Sundnes.
Jeg har også sett Jostein Pedersen uttale seg.

Jeg synes de som styrer med MGP og ESC for Norges vedommende i år er litt anonyme. Hvis de ikke blir spurt av media om å uttale seg, så er det kanskje fordi de er for kjedelige i uttalelsene sine. Og årets programledere for MGP virker omtrent like interessert i MGP som jeg er i Australsk mesterskap i elvesvømming. Altså null.
Heller ikke er det en profilert kommentator som kan slenge litt med leppa for å skape interesse.

Så, er det bare jeg som tenker på dette? Jeg lurer nemlig på hvem som skal lede delegasjonen fra Norge i år. Er det Vivi Stenber, Stian Malme eller noen helt andre. Det bør jo være noen som ikke bare er dyktige bakmenn, men også flinke til å skape interesse for Eurovision og MGP i Norge, og skape interesse for det norske bidraget i Europa.

La oss diskutere saken. 

Ingen kommentarer: