Sider

Prøvene til 2.semifinale. 1. prøvedag. Alle videoene



I dag er første dag med prøver på låtene i 2.semi. Altså den finalen Norge er med i. Dermed den mest interessante. Tooji har sin første prøve klokka 11.25 norsk tid i morgen. 


Isabo fra Israel under prøvene i går.



Serbia er en av årets favoritter. De pleier å være det når Zeilko står på scena og representerer.
Låta "Nije Ljubav Stvar" har klare likhetstrekk med Colplays låt Paradis, men overholdet ikke plagiat. Zeiljko som ER musikk, og som trakterer 11 intstrumenter, er komponist og artist selv er trygg som et fjell. Første prøve med gåsehudfaktor for meg.



Kaliopi som representerer F.Y.R Macedonia er diva og stor stjerne i store deler av Balkan. Hun er i alle fall ikke noe playback-dame. Kanskje der dette den sterkeste vokalprestasjonen jeg har sett på prøvene. Men for meg hjelper ikke det noe særlig når låta søles til med dette florlette rockekompet i midtpartiet.



Joan Franka fra Nederland forteller historien som sin barndoms forelskelse og om å leke cowboy og indianer. Og det gjør hun med....ja ganske riktig: Indianerpryden på plass.



Malta stiller med svært så velvillige Kurt Calleja og hans "This is the night". Vi får se åseen det går.



Hviterussland harl latt fjorårets kvalmende propaganda bli hjemme, hvis ikke da teks og tittel "We ar the heroes" har en skjult betydning. Mikstativene er nå, som under den nasjonale finalen hentet fra filmen "Mars attacks".



Portugal er an mine personlige favoritter i ESC. Før jeg har sett nøyere på prøven synes jeg det visuelle ser litt vel grafisk og bokstavelig ut.



Gaitana fra Ukraina stiller kanskje med det mest spektakulære showet så langt. Bring it on!



Så da, Bulgaria. Låta som får meg tilbake til 90 tallet. Sofi Marinova så litt ut som som en forelder som hadde havnet på et 90-talls party hos datteren sin under den nasjonale finalen. Nå ser hun kanskje litt mer som hun er vei HJEM fra det samme partyet. Men låta, den fenger meg.

Ingen kommentarer: